Jak to działa?
1. Dołącz
Zarejestruj się klikając przycisk „Rejestracja”, podaj wymagane dane, zaakceptuj regulamin i wpłać minimum 10 zł opłaty inicjalnej. Wystarczy 1 minuta i gotowe – możesz już korzystać z rowerów miejskich 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Po zarejestrowaniu otrzymasz wiadomość sms oraz wiadomość e-mailową wraz z kodem PIN, który razem z Twoim numerem telefonu są identyfikatorami w systemie. Poza tym dostaniesz od nas wiadomość e-mailową w celu potwierdzenia Twoich danych, kliknij na link.
2. Wypożycz
Podejdź do terminala, naciśnij „Wypożyczenie/Zwrot” i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Rower, który wybrałeś zostanie zwolniony automatycznie. Jeżeli jest zabezpieczony obejmą – odblokuj go za pomocą otrzymanego kodu do zamka szyfrowego, wyświetlonego na ekranie terminala przy wypożyczeniu. Szerokiej drogi!
3. Zwróć rower
Nie musisz nawet podchodzić do terminala. Wystarczy, że wprowadzisz rower do elektrozamka.
W celu upewnienia się, że zwrot został zakończony pomyślnie, dokonaj weryfikacji na swoim koncie użytkownika poprzez aplikację mobilną, stronę internetową lub kontakt z BOK.
Jeśli na stacji nie ma wolnego elektrozamka, przypnij rower obejmą do ucha stojaka lub innego prawidłowo zabezpieczonego roweru. Pamiętaj, przetasuj cyfry zamka szyfrowego. Wybierz „Wypożyczenie/Zwrot” na terminalu lub w aplikacji i postępuj zgodnie z wyświetlanymi komunikatami. Samo zabezpieczenie roweru obejmą nie jest rozumiane jako zwrot.
4. Jeszcze szybciej
Pobierz aplikację mobilną. Za pomocą aplikacji mobilnej wypożyczysz rower zarówno zamknięty w elektrozamku jak i za pomocą obejmy bez podchodzenia do terminala. Kod do obejmy będzie wyświetlany podczas wypożyczenia danego roweru.
Rower za pomocą aplikacji możesz wypożyczyć na dwa sposoby:
– Klikając „Wypożycz rower” w aplikacji i wpisując jego numer
– Skanując kod QR danego roweru znajdujący się na każdym rowerze
Istnieje kilka powodów nieaktywności konta. Pamiętaj, że konto jest aktywne jedynie w momencie, gdy masz na nim minimum 10 zł lub posiadasz podpiętą kartę kredytową. Upewnij się również, czy dokończyłeś proces rejestracyjny tj. uzupełniłeś wszystkie wymagane dane na koncie oraz kliknąłeś w link aktywacyjny przesłany na e-mail. Konto może również nie być aktywne w przypadku blokady, gdy nie postępowałeś zgodnie z regulaminem np. rower był wykorzystywany niezgodnie z jego przeznaczeniem, został pozostawiony niezabezpieczony i/lub w innym miejscu niż stacja zwrotu. W celu ustalenia przyczyn nieaktywności możesz skontaktować się z całodobową infolinią lub wysłać zapytanie korzystając z formularza kontaktowego.
Aby wygenerować nowy kod PIN do konta należy wejść na portal www.powiatowyrower.pl. Następnie przed zalogowaniem wybrać opcję „Zapomniałem PIN”. Na numer telefonu przypisany do konta zostanie przesłany nowy kod.
Korzystasz z aplikacji mobilnej Nextbike? Przed zalogowaniem się w niej wybierz opcję „Zapomniałeś numeru PIN?”. Wprowadź numer telefonu zarejestrowany w systemie, a za pośrednictwem SMS otrzymasz nowy kod do logowania. Nowy PIN można również wygenerować po kontakcie z całodobową infolinią. Aby dokonać zmiany kodu PIN na inny, niż wygenerowany przez system, należy po zalogowaniu na portalu www.powiatowyrower.pl wybrać zakładkę „Hasło”.
Po zalogowaniu się do swojego profilu na portalu www.powiatowyrower.pl w zakładce „Doładuj konto” wybierz jedną z metod płatności: blik, karta płatnicza lub przelew internetowy. Do zarejestrowanego konta możesz również podpiąć kartę kredytową, dzięki której opłata za przejazdy rowerowe będzie pobierana automatycznie. Kartę kredytową można także dodać przy terminalu, gdy stan konta jest niższy niż 10 zł.
UWAGA: W przypadku wybrania metody płatności za pomocą przelewu internetowego, zostaje wygenerowany indywidualny tytuł transakcji dedykowany dla Twojego konta i jest bardzo ważny w celu poprawnego zaksięgowania wpłaty.
Z wypożyczalni rowerów miejskich mogą skorzystać osoby małoletnie, jednak do ukończenia 13 roku życia wymagana jest opieka osoby dorosłej.
Rejestracja konta odbywa się w tradycyjny sposób poprzez: terminal, aplikację mobilną Nextbike, stronę internetową www.powiatowyrower.pl. Do rejestracji będą potrzebne dane osobowe. W przypadku osoby niepełnoletniej, wymagane jest przesłanie zgody rodzicielskiej drogą e-mail, pocztą na adres operatora lub osobiście w siedzibie firmy poprzez wypełnienie formularza.
Wypożyczenie może trwać maksymalnie do 12 godzin. Po przekroczeniu 12 godzin naliczana jest dodatkowa opłata w wysokości 2900 zł.
Na jedno konto wypożyczysz jednocześnie maksymalnie 4 rowery. Dla każdego roweru system osobno nalicza czas wypożyczenia, dlatego nie musisz oddawać wszystkich w tym samym momencie.
W pierwszej kolejności upewnij się, czy rower na pewno nie wypiął się ze stacji. Spróbuj delikatnie pociągnąć do góry, a następnie do siebie. Jeżeli mimo to, rower pozostaje w elektrozamku odczekaj od 3 do 5 min. System odczyta, że rower nie został wypięty i automatycznie zwróci jednoślad oraz unieważni przejazd. W przypadku, gdy zwrot w systemie nie nastąpi i czas wypożyczenie będzie kontynuowany, skontaktuj się z całodobową infolinią.
Wystarczy podejść do terminala, nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować zgodnie ze wskazówkami na wyświetlaczu. Rower zostanie automatycznie zwolniony z elektrozamka. Wypożyczenia można dokonać również za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike oraz poprzez kontakt z całodobową infolinią. Gdy rower jest zabezpieczony linką z zamkiem szyfrowym, należy odblokować go za pomocą otrzymanego 4-cyfrowego kodu. Kod ten wyświetla się na terminalu podczas wynajmu roweru, w aplikacji mobilnej Nextbike przez cały czas trwania wypożyczenia lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenie roweru przez BOK.
Rowery można wypożyczać oraz zwracać na dowolnej stacji. Lista stacji znajdziesz na portalu www.powiatowyrower.pl, w aplikacji mobilnej Nextbike oraz na terminalu.
Rower możesz zwracać tylko na dedykowanych do tego stacjach. W przypadku pozostawienia roweru poza stacją, użytkownik ponosi dalsze koszty jego wypożyczenia oraz jest odpowiedzialny za ewentualną kradzież i/lub zniszczenie. Możliwe jest zrobienie przerwy w przejażdżce, jednakże rower musi pozostać zabezpieczony za pomocą linki z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów. Warto pamiętać, aby nie pozostawiać rowerów w miejscach odosobnionych czy „ryzykownych”. W związku z tym, że rower będzie w trakcie Twojego wynajmu, inny użytkownik nie będzie miał możliwości wypożyczenie go za pomocą aplikacji mobilnej Nextbike.
W takim przypadku należy przypiąć rower linką z zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. 4- cyfrowy kod do linki wyświetla się na terminalu w momencie wypożyczenia roweru, na głównym ekranie aplikacji mobilnej Nextbike w trakcie trwania całego wynajmu lub zostaje przesłany do Ciebie w wiadomości SMS – np. w przypadku wypożyczenia roweru przez BOK. Następnie należy dokonać zwrotu na terminalu naciskając przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub skontaktować się z całodobową infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike.
Preferowaną metodą zwrotu jest wprowadzenie roweru do elektrozamka. Sygnał dźwiękowy potwierdzi prawidłowy zwrot. Jeżeli wszystkie elektrozamki na stacji są zajęte, należy przypiąć rower zamkiem szyfrowym do ucha wybranego stojaka lub innego roweru i przetasować cyfry. Następnie na terminalu nacisnąć przycisk „Wypożyczenie/Zwrot” i postępować według instrukcji na wyświetlaczu lub zadzwonić na całodobową infolinię. Zwrotu jednośladu można również dokonać w aplikacji mobilnej Nextbike.
Innymi dostępnymi metodami kontaktu z BOK są: użycie emaila, formularza kontaktowego, powiadomienie poprzez aplikację Nextbike lub kontakt przez funpage w serwisie Facebook
Koszt korzystania z roweru to dokładnie 0 zł, przez maksymalny czas wypożyczenia, tj. 12 godzin.
Dezaktywacja konta nie oznacza usunięcia go w systemie, dokonać jej można samodzielnie. Aby całkowicie usunąć konto z systemu, należy przesłać dyspozycje wypowiedzenia umowy poprzez formularz kontaktowy, przesyłając listownie lub składając je osobiście w siedzibie firmy.
W przypadku, gdy podczas wypożyczenia roweru dojdzie do wypadku czy kolizji jesteś zobowiązany do spisania oświadczenia i/lub wezwania na miejsce zdarzenia Policji. Ponadto w przypadku wystąpienia opisanego zdarzenia jesteś zobligowany do poinformowania o powyższym Biura Obsługi Klienta maksymalnie do 24 godzin od momentu wystąpienia zajścia.